Nära att ge upp....

Idag var det dags att leta rum. Första anhalten var ett rum i en lägenhet där det bodde tre svenskor och en amerikansk kille. Lägenheten låg nära Metro Barceloneta, med gångavstånd till mitt jobb. Tänkte att det kanske skulle vara ett okej rum, men icke! Visst var det ljusare o lite fräschare men lägenheten var liten och inte särskilt tilltalande.  Letandet fortsatte. Jag hade en massa nummer nedskrivna till personer som hyrde ut rum, så jag ringde alla, en efter en. Tyvärr hade alla samma svar att ge mig; redan uthyrt. Mitt enda hopp just då stod till en tjej som jag skrivit till natten innanhamn. Hon hade inte haft något nummer ute på nätet som jag kunde ringa till så jag hade mailat hennne. Jag ville få tag i henne så snabbt som möjligt för att kunna få det rummet i hennes lägenhet (som verkade fin). Snabbt upp mot La Rambla de los flores för att leta efter ett InternetCafe. Det tog ju sin tid, och när jag väl kom online hade hon ännu inte svarat. När jag kom hem senare på kvällen ville inte internet fungera, typiskt! Nu var det bara motgångar, jag var så nära att ge upp. Men! Efter ett tag gick nätet igång och jag hade fått ett mail av henne. Hon ville träffa mig kl 21. Så jag stack dit, och nu är rummet mitt! En bra dag trotts allt!

Nu ska jag göra mitt rum rikgit fint och mysigt. Har två sängar, så ni är välkommna :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser mysigt ut! Jag kommer imorgon! ;-)/N tjej från Lund

2006-11-16 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback