Kära mor

... nu väntar jag på att klockan ska bli 09.30 så jag kan ringa och sjukanmäla mig. Själv har jag varit vaken sedan 07.00. Har hunnit känna efter, och jag är inte riktigt fit for fight.

Under den 1½ timme jag nu varit uppe har jag hunnit med en del, bla diska. Fönstret är vidöppet i köket och luften är ganska så behaglig och jag hör hur några fåglar kvittrar. Jag känner en svag doft av cigarettrök när jag står där, och blir genast påmind av min mor. Det är så när jag inte känt cigarettrök på ett tag, då är det min mor jag tänker på... Kan se henne framför mig i vårt vardagsrum, ståendes med en cigarett i ena handen och med dörren halvt på glänt och försöka blåsa cigarettröken utåt. I och med att jag nu får flashbacks när jag känner cigarettrök kan vi ju konstatera att det här med att röka genom en halvöppen dörr inte fungerar.

Tänk på den du!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback