Massage massage massage

Idag var det en sådan dag när det bara är massage på schemat, 6,5 timmars massge. None stop.

Glad blir jag när jag får kommentarer som "riktigt proffesionellt", och när kliententer återkommer till mig för att den tyckte massagen var så bra sist. Eller som när klienter som får massage varje vecka, ger mig kommplimanger som att jag "verkligen har känsla", och när klienten går förbi min chef och säger "hon är fantastisk".

Jag minns den dagen, när jag jobbat hela dagen från 10.00 på morgonen utan någon chans till att äta, och har en Jet Lag massage som sista behandling klockan 19.00. Jet Lag massage är en 80 min deep tissue massage, så det är ansträngande att utöfra. Ialla fall så var denna sista klient en lång, ståtlig man, som talade om för mig att han varje vecka fick deep tissue massage. Fan, tänkte jag! Han undrade hur vår deep tissue massage var och jag förklarade att alla har sin egen variant, och så förklarade jag även hur jag skulle göra min. Han tyckte det lätt bra. Började massera och ganska snabbt slumrade han till och sov under den tiden jag jobbade på baksidan. Sen fick han lov att vända sig om till ryggläge. Under denna sista delen var han vaken. När massagen var avslutad frågade jag honom hur han mådde? Fantastiskt, var hans svar. Gissa om jag var lättad. Gick och hämtade vatten till honom och när jag kom tillbaka berättade han hur bra han tyckte massagen var och han undrade om jag jobbade följande dag så han kunde boka en till med mig. Som tur var jag ledig nästa dag, orka dessa jäkla Jet Lag! Det bästa var att han lovordade mig i receptionen, och receptionisterna tänkte för sig själv "hur klarade hon det?", för de visste ju att jag inte fått äta något på hela dagen. Då var jag inte lite stolt över mig själv!

Sen finns det gånger som den i Turkiet, när jag gjorde sammanlagt 3 timmars behandling på en äldre man. Det var en wrap, hotstone och fotmassage. Han berättade att, han och hans hustru, ägde ett spa. Ja, då tänker man ju att de är vana vid spa och att få behandlingar. Efter dessa 3 timmar var denna man nästan lyrisk. Han berömmde mig och mina händer och sade att han aldrig förr fått så bra  och proffesionell behandling i hela Turkiet. Han sada även att han skulle skriva för mig. Att få höra sådant gör att man kan stå ut lite till...

Ja, det är tröttsamt och slitsamt. Mer tacksamma klienter, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback